XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Tesi hau iadanik hitzez-hitz jarraitzerik ez dagoena komunista guztiek, eta sozialista gehienek (ezker berrikoren batzuek aparte) ikusi dute.
Halare, gaurko sozialista banaka batzuek ba dakite tesi horri azalpen egoki bat ematen (L. Bassok, esaterako).
Askoz garrantzizkoagoa da bigarren irakaspena.
Klase-banakuntzak gainditzea ta Erresuma ezabatzea gizarte sozialistaren ezaugarri
Karakteristika positibua gizakuntza, gizon berri
Gizon berri hori ez da osatuko gizartea Proletargoaren Diktadura ta sozialismo-haroa zehar
Baina gizon berri hori gizonak berak sortu beharko duela kontu eginik, funtsean gaurko gizon nor-galdua aldatuko ta positibuki dohain gizatiarrez dotatuko duena gizonaren beraren
Bide batez sujetu ta objetu da gizona (herria).
Bana dezagun pittin bat puntu hau Marx-n antropologiarekin.
Utopisten aurka, Marx-k ez du sinisten gizonari dohainak eta birtuteak irakatsi egiten zaizkionik utopistek uste zuten
Rousseauren joerakoak, hortakoz.
Eta kristau-kutsuko teorikuen aurka, Marxek ez du inolaz uste gizona berez gaiztoa ta jatorrizko pekaturen batek hondatuta dagoenik.
Klase-gizartearen zapalketak bortxatuta da gaiztoa gizona.
Esan dezagun gizona gaizto dago, baina ez da gaiztoa.
Ez klase-gizarteak
Gizarte komunistara
Baina horren
Erreboluzioak, hots,
Gogoangarria da, hau zuzen ulertzeko, Feuerbach-en aurkako hirugarren tesia, batez ere Marx-k erreboluzio-ekintzaren aldi-bikoiztasunezko dilema nola ukatzen duen ikusteko.
Hau da, materialismo arruntak ondo ikusten du nola gizona
Beraz, ezin esan leike giroa aldaturik gizona aldatuko dela, une berean jarraitu gabe, gizona aldaturik aldatuko dela giroa.
Bi akatsetan amiltzen dira materialista arrunt horiek.